ANUNŢ
privind implementarea proiectului: „Guvernare transparentă, deschisă şi participativă – standardizare, armonizare, dialog îmbunătăţit”– cod SIPOCA 35
Secretariatul general al Guvernului (SGG) şi Ministerul Afacerilor Interne (MAI), în calitate de partener, implementează proiectul: „Guvernare transparentă, deschisă şi participativă – standardizare, armonizare, dialog îmbunătăţit”– cod SIPOCA 35, cu aplicare naţională, care se derulează începând cu 27 iulie 2018.
Proiectul dispune de un buget pentru activităţi în valoare totală de 1.523.666,88 lei, din care valoarea eligibilă este de 1.523.666,88 lei, valoarea neeligibilă, inclusiv TVA fiind de 0 lei. Contribuţia de la Uniunea Europeană reprezintă 83,983863%, iar restul de 16,016 137% contribuţia aplicantului şi a partenerilor.
Fondurile proiectului, alocate prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă (Axa prioritară – 2: Administraţie şi sistem judiciar accesibile şi transparente, Obiectivului specific – 2.2 Creşterea transparenţei, eticii şi a integrităţii în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice) aferent exerciţiului financiar al UE 2014-2020, urmează să fie investite în direcţia realizării următoarelor activităţi:
Realizarea unei evaluări naţionale tip diagnoză privind practicarea transparenţei în executivul central şi local;
Organizarea de grupuri de lucru tematice pentru identificarea problemelor şi sistematizarea soluţiilor (instituţionale, de ordin legislativ, etc.);
Programe de pregătire pentru practicienii executivului local, însărcinaţi cu urmărirea implementării prevederilor legale din domeniul transparenţei şi al guvernării deschise;
Elaborarea unei proceduri naţionale aplicabile privind afişarea din oficiu, standardizat şi deschis a informaţiilor de interes public prevăzute de cadrul normativ în vigoare;
Elaborarea unui manual de bune practici pentru promovarea principiilor transparenţei;
Organizarea şi susţinerea a patru seminarii regionale de informare şi diseminare a livrabilelor proiectului;
Elaborarea unui document de politică publică privind direcţiile de schimbare în domeniul transparenţei şi al guvernării deschise;
Standardizarea funcţionalităţii şi aspectul site-urilor instituţiilor administraţiei publice centrale şi locale în materia afişării informaţiilor de interes public şi asigurării transparenţei decizionale;
Elaborarea unui ghid tehnic de utilizare în format electronic, disponibil pe pagina de internet a SGG, care să producă uniformizarea site-urilor, la nivelul celor 211 instituţii vizate prin proiect, cu posibilitatea replicării, ulterior implementării proiectului, la nivelul instituţiilor locale.
Scopul proiectului: creşterea gradului de transparenţă a actului de guvernare la nivel central şi local.
Obiectivele specifice ale proiectului:
creşterea capacităţii instituţiilor publice de a asigura părţilor interesate un nivel ridicat de acces la informaţii de interes public:
îmbunătăţirea gradului de participare publică şi de armonizare a procesului de consultare pentru asigurarea transparenţei decizionale.
Un obiectiv implicit al proiectului vizează identificarea disfuncţionalităţilor de ordin legislativ pentru imprimarea unei abordări unitare în aplicarea legislaţiei privind transparenţa decizională.
Grupul ţintă este reprezentat de autorităţile publice centrale şi locale şi de societatea civilă.
Intervenţia propusă este în concordanţă cu obiectivele asumate de Guvernul României prin intermediul Strategiei pentru consolidarea administraţiei publice, respectiv Obiectivul general II – Implementarea unui management performant în administraţia publică şi Obiectivul specific II.1 – Creşterea coerenţei, eficientei, predictibilităţii şi transparenţei procesului decizional în administraţia publică.
Pentru mai multe informaţii, respectiv pentru sugestii de colaborare/îmbunătăţire a impactului proiectului, vă rugăm contactaţi:
Laurenţiu Georgian Mazilu– expert în domeniul informaţiilor de interes public şi transparenţă decizională, SGG; e-mail: laurentiu.mazilu@gov.ro;
Raluca Doca – expert monitorizare SGG; e-mail:raluca.doca@gov.ro;
Christopher George Dina-responsabil activităţi MAI, e-mail: george.dina@mai.gov.ro
BULETIN INFORMATIV
publicat in conformitate cu prevederile Legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public
Asigurarea accesului la informaţiile de interes public conform Legii 544/2001 se face din oficiu sau la cerere prin intermediul Compartimentului Relatii cu Publicul.
Conform ART.5, alin.2 din Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, autoritatile si institutiile publice au obligatia sa publice si sa actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde informatii de interes public:
a) actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea autoritatii sau institutiei publice
b) structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de audiente al autoritatii sau institutiei publice, programul de functionare
c) numele si prenumele persoanelor din conducerea autoritatii sau a institutiei publice si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice
d) coordonatele de contact ale autoritatii sau institutiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet
e) sursele financiare, bugetul si bilantul contabil
f) programele si strategiile proprii
g) lista cuprinzand documentele de interes public
h) lista cuprinzand categoriile de documente produse si/sau gestionate, potrivit legii
i) modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate.